Hlas poznání-Don Miguel Ruiz (Toltécká kniha moudrosti)

17.05.2013 10:02

Kniha, založená na staré Toltécké moudrosti, nám ukazuje, jak obnovit víru v pravdu a vrátit se ke zdravému rozumu. Ruiz mění způsob, jakým vnímáme sami sebe i druhé lidi. Pak nám otvírá dveře do reality, kterou jsme vnímali jako dvouleté děti - do reality pravdy, lásky a radosti.

Než se naučíme mluvit,naší přirozeností je milovat a být šťastní,poznávat a radovat se ze života.Jako malé děti jsme naprosto autentičtí.Naše činnost je řízena instinktem a emocemi,nasloucháme tichému hlasu své integrity.Jakmile se naučíme jazyk,lidé kolem nás upoutají naši pozornost a naprogramují nás vědomostmi.Ale tyto vědomosti jsou kontaminované lží.Když soustředíme veškerou pozornost na vědomosti ve své hlavě,o,přestaneme vidět očima lásky,vnímáme je to co jsme se naučili.Hlas vědomostí v naší hlavě mluví,ale co nám říká?Většínou samé lži.Nikdy nepřestává mluvit,kritizovat a pomlouvat.Neustále ničí naše štěstí a brání nám prožívat realitu pravdy a lásky.                                                                                                                    Ruiz nám ukazuje,jak obnovit tichý hlas integrity a najít klid.Když nás hlas vědomostí přestane ovládat,náš život se stane vyjádřením našeho autentického já.Teprve pak se vrátíme k pravdě a lásce a opět žijeme šťastným životem.

Noc v poušti-Setkání s nekonečnem

Další příležitost poznat pravdu se mi naskytla,když jsem pracoval jako lékař pro úřad sociální péče.Žil jsem v malém městečku Altar v sonorské poušti.Letní vedro bylo tak úmorné,že jsem nemohl spát.Rozhodl jsem se,že se půjdu projít do pouště.Na obloze zářily miliony hvězd.Byl jsem sám uprostřed pouště a vychutnával všechnu tu krásu.Vnímal jsem věčnost a věděl jsem,že ty hvězdy jsou živé.Naše Matka Země je živá bytost.Viděl jsem ty hvězdy už mnohokrát,ale nikdy ne z tohoto hlediska.Cítil jsem intenzivní radost a hluboký klid.A najednou se stalo něco neuvěřitelného.Měl jsem pocit,že nejsem v poušti sám.Vnímal jsme nesmírnost nekonečna a nekonečno vnímalo mě.Ty miliony hvězd byly součástí ohromné živé bytosti,která ví všechno a vnímá všechno.Vesmír věděl,že existuji!A pak se stalo něco ještě pozoruhodnějšho.Na okamžik jsem se stal tou nesmírností hvězd vnímající nekonečno v mém fyzickém těle.Viděl jsem,že se moje tělo skládá z miliard nepatrných atomů,které jsou tak nesmírné jako všechny ty hvězdy na obloze.Této noci jsem si uvědomil,že je nekonečno v mém fyzickém těle pokračováním nekonečna kolem mě.Jsem součástí nekonečna,stejně jako vše kolem,co vnímám...

Zpět